torsdag 27. februar 2014

Horndyr og urkvinne i forkledning....

























































Bare en interiørting var med i kofferten hjem fra Warzawa, men den er jeg i tillegg veldig fornøyd med.
Det er hjortehodet i pappmasje jeg sikter til. Hornene er laget av avispapir, og det er jo midt i blinken for meg, som elsker aviser som lagemateriale. Så er jeg dratt mot slike horndyr av en eller annen merkelig grunn og jeg er sannelig ikke væren, steinbukk eller tyr av stjernetegn heller.... (derimot tvilling)
Kanskje er det en urkvinne i meg dypt der inne et sted  som skriker etter horn, skinnfeller og slitent tre...
Om noen lurer på hva jeg betalte for pappmasjehodet i Polen, så var det like i underkant av 400 kr.

Jeg kan like gevir enkeltvis men også en samling av gevir på en vegg og gjerne en liten samling som omfatter ekte gevir og gevir laget av morsomme materialer. Hjetet har alltid slått i utakt når jeg har sett noe slikt i interiørmagasiner...
Her er utklipp jeg har liggende. Bildet til venstre er fra det nydelige hjemmet til stylist Kirsten Visdal. Jeg er helt fascinert av dyrehodet i ståltråd.
Bildet til høyre er fra hjemmet til nederlandske Saskia Hos i Oslo. Herlig med blandingen ekte og uekte horn synes jeg.



























Jeg har faktisk litt av en samling selv nå også..... Vet ikke helt hvor alle skal henge, men et sted skal jeg nok plassere to/tre sammen.




























Det finnes et til også...sånn for ordens skyld.

Har du et horn eller to på veggen din og skjulte urkvinnetendenser i deg...?

HÅPER DU HAR FINE DAGER!
GLAD TORSDAG!

4 kommentarer:

  1. Så flotte bilder! :) Morsomt at du liker horn. Jeg hadde lenge et ensomt gevir liggende, som min søster hadde funnet. Men siden jeg ikke fant noen plass å ha det så fikk hun det tilbake :)

    Håper du får en fin dag, Kaspara!
    Klem fra Lite hi

    SvarSlett
  2. Har ingen horn på veggen eller i hus for den saks skuld:) Har liksom aldri vore mi greie....Men slitent tre derimot det diggar eg! Mannen har laga meg ein juksevegg i rekved som eg brukar som bakgrunn til fotografering av det eg syr....og jammen har den veggen hamna i stova! Den er så fin at den ikkje kan gøymast vekk:) Stikk du ein tur innom meg får du sjå både den og det eg sydde av den fine gardina eg kjøpte hos deg;) Superfin var den! Tusen takk for rask ekspedering:)
    Ønsker deg ein fin kveld!
    Klem frå Alva

    SvarSlett
  3. Herlig med horn!
    Jeg har visst ingen sånne liggende hos meg. Passer liksom ikke helt her, selv om jeg syns de er stilige.
    Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min, koselig at du tittet forbi:)

    SvarSlett
  4. Så fint det var å samle de på samme vegg,gjorde så mye mer ut av seg. Og prisen var ikke for gæli den heller,denne kommer du sikkert til å ha glede av i mange år.
    Jeg heier på urkvinnen og de naturlige materialene=)

    Har også forelsket meg i Kirsten visdal sitt hjem ,desverre ikke bare i dyrehodet laget av ståltråd men absolutt alt sammen. Det hjelp ikke på med den episoden av herlige hjem hvor akkurat hennes hjem var med,*smelt* og *elsk*

    Ha en flott helg og kos deg med nyanskaffelsen=)

    SvarSlett