mandag 13. januar 2014

Nytt moment i stige-saken























































Jeg så far i husets tankefulle blikk mot stigen og tenkte i mitt stille sinn ; hva kommer nå?
"Jeg undrer om det ikke var farfars stige det der", sier far i huset i et relativt mykt toneleie. Farfar Ingvar fra Drammen som var lokomotivfører har en stor plass i far i husets hjerte.
Like etter sitter far i huset med telefonen mot øret  og ringer opp min svigerfar. "Kan du huske om denne gardintrappen vi har her hjemme kommer fra Drammen og farfar?" Det får han tydeligvis bekreftet og jeg ser far i huset småsmile og nikke.




























"Så koselig med et minne fra farfar Ingvar i huset da!" sier jeg opprømt, for nå skjønner jeg at det er nettopp dette som kan gi min kjære slitte stige varig oppholdstillatelse i spisestua.
Fra før av har vi den sorte skinnluen til Ingvar som han brukte på jernbanestasjon, og vi har røtter fra naturen som han lagde lampeskjermer av.
Etter denne seansen har jeg ikke hørt et pip om at stigen bør ut i garasjen igjen. Noen ganger tar ting uventede vendinger.....

FIN MANDAG TIL DEG!
(Her i Sandefjord våknet vi opp til elleve kalde i dag. Brrrr....)


10 kommentarer:

  1. Puh, så bra :)
    Ha en flott kveld i snøføyka !
    Klem

    SvarSlett
  2. ha ha ha Kaspara.... tak for smil på læben :-) Nogen gange betaler det sig bare at afvente :-) Rigtig fin historie.

    SvarSlett
  3. tihi, så morro å høre at han forandret mening! ;) Ja, når ting får et minne eller en historie bak seg så blir det bedre! ;)
    Fin kveld til deg!
    klem

    SvarSlett
  4. Så utrolig bra! Det var nok meninga at stigen skulle inn:)

    SvarSlett
  5. Hehe, herlig når skatter får uventet oppholdstillatelse! ;)

    SvarSlett
  6. Smiler:-)
    Både av den søte, gående stigehistorien og de nydelige fargene i hjørnet ditt <3 ha en fin dag!

    SvarSlett
  7. Så bra!! :) Nå er det håp for stigen! Den fortjener absolutt en plass innendørs, den passer så fint inn :)

    SvarSlett
  8. What a nice blog you have here! :)

    SvarSlett
  9. Beautiful interior!
    fojaga :)

    SvarSlett