mandag 28. oktober 2013

Papir

 
 
 
 
 
Lek med papir er supergøy og utrolig koselig på denne årstiden. Når regnet pisker mot ruta eller mørket senker seg der ute, er klipp og lim med fint papir en av mine favorittsysler.
I det flotte jule-inspirasjonsbladet fra Kamille fant jeg malen på et fint juletre med stjerne. DEN har jeg hatt glede av kan man si!!!!
Jeg har laget haugevis av trær av gamle boksider. Noen av dem har fått på seg en liten washi-tapebit og trykket bokstav, mens de fleste er enkle. Søstrene Grenes nudefargede klistremerke-stjerner er jo også en fin variasjon til topp-pynten.
 
 
 Man klipper ut to eller tre lag med trær. Så syr man trærne sammen på midten ( jeg syr dem på symaskin)  og bretter ut sidene etterpå. Det er lett som en plett!
Jeg har også brukt de fine små papirrullene Søstrene Grene selger til rundt 3 kr. De er for tynne å bruke alene men man kan forsterke papiret ved å lime Grene-arket på annet papir. Jeg har limt Grenearket fast til gamle boksider. Det blir en artig kombinasjon med mønstret papir og gamle gulne boksider.

 
 
Noen som fikk lyst til å prøve seg i juletre-bransjen tro???
 
Beklager at det er mobilbilder som vises. Dere som følger meg på instagram vil også kjenne igjen noen av bildene. Nå er det jo ikke slik at alle i kongeriket Norge er på instagram, så det er jo kjekt at de som ikke er det får en titt i blant også på noen av instabildene.
Vil bestrebe meg på å legge ut litt ulike bilder på blogg og insta så ofte jeg kan.
 
HA EN FORNØYELIG MANDAG!
Her er det meldt vanvittige regnmengder og jeg skal ha noen venninner på koselig kveldsmat hos meg i kveld.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

12 kommentarer:

  1. Jeg har også sett de juletrærne i Kamilles julenummer - den utgaven var virkelig full av fine ting. Dine tre ble flotte, og godt å høre at du fortsatt blogger. :)

    SvarSlett
  2. Har sagt det før og sier det igjen, de trærne er superkule! :) Disse skal syes når vi har flyttet og pakket ut hobbytingene. ;) Kos deg ikveld med venninner!
    klem

    SvarSlett
  3. Nydelige trær og koser meg masse med papir om dagen jeg også :-) Laget mange gaver og julepynt allerede så her går det unna :-)
    Ønsker deg en fin kveld!
    klem Vibeke

    SvarSlett
  4. Those paper christmas trees look nice. We made similar ones with my daughter last year, thanks for reminding about this idea ;-) Your blog looks nice!

    SvarSlett
  5. Åhh, de var helt skjønne. Har du mal?
    Ha en flott kveld kreative og flinke du

    SvarSlett
  6. Åh hvor er dine fine og enkle dine juletræer, de vil passe fint i mit hjem.
    Her har vi haft et forfærdeligt stormvejr, håber dine gæster er kommet frem.

    SvarSlett
  7. Dear Kaspara, you probably right, it's just about time to start with the Christmas decorations :) anyways, isn't it the best time for a crafter? I'd like to tell you that I really like your blog and even though I don't understand much I enjoy watching the pictures. looking forward to your Christmas crafty ideas! :)

    SvarSlett
  8. Her var det jammen julestemning:-) Tenkte faktisk å prøve meg på desse sjølv men har ikkje komt så langt enno. Dine er kjempefine! God ide å lime det tynne papiret frå Grene på boksider, kul kombinasjon! No fekk eg også lyst til å kose meg med papir og saks, synes at det er så gøy:-) Klem frå Mari

    SvarSlett
  9. Så fine! De er nok kjempekoselige å ha rundt omkring i stua når jula er på vei :) Er så mye artig og fint man kan lage av noe så enkelt som papir :)

    SvarSlett
  10. Flott flott!☺
    Jeg har blitt inspirert av trærne dine! Har klipt ut malen fra Kamille, og klipt ut noen trær men ikke satt de sammen enda.... Må prøve å få de ferdig snart, men det er jo sååå mye fint å lage nå! Har masse på gang;)
    Gleder meg til mer inspirasjon fra deg!☺

    SvarSlett
  11. Ble inspirert av de søte trærne dine jeg også! :) Fant en tegning på nettet som jeg brukte, så nå har jeg lagd en mal jeg skal bruke i morgen. :)
    Ha en god helg!
    Klem Lisa

    SvarSlett