mandag 19. august 2013

Putekrig?




























Hva med en liten putekrig?
Altfor lenge siden det har vært en saftig putekrig her i huset, når jeg tenker meg om.
Her ser du forøvrig to av mine favorittputer for tiden; Hayputen og batikkputen. Kelimputen har fått stue-audiens for en liten (eller lang) stund.. man vet aldri her i gården.
Kelimputen er handlet på sommerferie i Tyrkia for mange, mange år siden. Far i huset og jeg kjøpte med maaaange kemlimputer og kelimtepper på de tre sommerturene vi hadde i Tyrkia  før ungenes inntreden.

En kveld ruslet far i huset og jeg nede ved bryggene i Marmaris sammen med et trivelig norsk par vi hadde blitt kjent med. Vi vandret forbi den ene teppebutikken jeg hadde handlet bra i dagen før og eieren smilte og vinket.
Noen minutter senere hadde jeg med mine ukontrollerte og viftende armer meid en sykkel som sto parkert utenfor bryggekanten. Jeg stirret forferdet ned mot vannflaten, da teppeselgeren kom løpende og peker på min nyvunnede venninne og roper så alle hører det " IT WAS HER!!!!"
Her snakker vi om solidaritet med kundene.....
Jeg fikk sagt like høyt " NO, NO.... IT WAS ME!"
En flott yacht som lå ved havnen hadde sykkelens eier ombord. De fikk liret opp sykkelen mens jeg gang på gang ba om unnskyldning. De tok det heldigvis pent.
Vel , en pute.. kan jammen meg sette ferieminner i sving..

EN RIKTIG GOD NATT TIL DEG!




8 kommentarer:

  1. Hihi ja slike sommerhistorier er lette å huske sjølv om det kanskje føltes flaut men godt det gjekk fint:)puter må ein ha og dine var jo veldig søte og så fine farge og!
    Nyt dagen!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Den kelimputen stod jo bare supert i stil med de to nyere og mer moderne, herlig høstmix :)

    Håper du nyter sommerens siste krampetrekninger Kaspara!
    Klem Signe

    SvarSlett
  3. Smukke puder og sjov historie. :D Hay puden går virkelig fint sammen med kelim puden! <3

    SvarSlett
  4. Lekre puter og herlig historie! :) Fin tirsdag til deg Kaspara!
    Klem

    SvarSlett
  5. Deilige puter hos deg! Og delikate farger som holder sommeren fast en stund til, deilig....
    Vi handlet puter i sommer, Barteputer til ny bil, og fikk tatt et par morsomme bilder av tenåringene i baksetet med dem. Kjekt når noe kan være både til nytte og glede ;)

    Jeg har fått sikret meg favorittpute fra Tom Haga hos Norway Designs og er overlykkelig med betongpute i sofa'n. Resten av familien skjønner selvfølgelig ikke min hang til puter, men det får så være, hehe. Da får jeg ha dem for meg selv kanskje..? Nope. De blir rett og slett utslitte hos oss og må stasig fornyes.

    Men nok om puter.
    Sliter med nett og pc, nr 2 er kræsja på et drøyt år, og sperrer på jobb gjør at jeg ikke kan bruke lunsjpausen min til oppdatering lengre heller. Men, når mannen får bestemt seg, eller jeg rett og slett gir opp er jeg tilbake igjen :)

    Brannen gikk bra. Ingen skadde, kun materielt. Gikk bedre enn fryktet. Men, innlegget hengte seg opp og nå får jeg ikke gjort mere der heller.

    Jaja.
    Nyt siste innspurt av sommeren!
    Her er hverdagene i full gang igjen og jeg lengter allerede til neste sommer, hehe.

    Barteklemmer fra meg til deg!

    SvarSlett
  6. Flott kombinasjon med de putene, de fineste farger...blir fin høst-styling med dem hos deg. Jeg har fått helt dilla på kelimputer om dagen, det som er så trist er at jeg ga bort mange når vi flyttet hit vi bor nå, jeg trodde jeg skulle ha helt hvit, ren stil i maaange år vettu...hihi...de gikk ikke lenge;) Nå er mye retro flyttet opp i 2 etg og forsøk på å få litt bohem stil her nede, jeg er i gang...men det går litt sakte om dagen... det har blitt en kelimpute i soffaen og kobberlysestaker. Du er så flink til å lage det fint ut av gamle ting du har gjemt på loft og kjeller du Kaspara...du er en ekte inspirasjonsmentor...hihi...er det et ord forresten...håper vi sees utover høsten da...klem Nina;)

    SvarSlett
  7. Hei Nina
    Hi,hi... inspirasjonsmentor.. du kan få sagt det du!!! Men uansett tusen takk for det fine komplimentet.
    Kelim og kobber høres fint ut, liker så godt kobber i de ny forkledning.
    Her har hele familien vært på fotballkamp og sittet i solen og koset oss på sidelinja. Far i huset er hjemvendt fra Søta bror og nå får jeg sikkert sove i natt. Sover så dårlig når han er bortreist.
    Glade augustdager! Vi prates nok etter hvert.
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  8. Hahaha! :) Herlige ferieminner!

    Nydelige puter - de er såå vakre sammen! Flott inspirasjon.

    Klem

    SvarSlett