lørdag 11. mai 2013

Er i garasjen!















































































Kjære familie, venner og kjente; let etter meg i garasjen om du/dere  stikker innom!
Jeg har sprettet opp hvitmalingsspannet og holder på med de gamle utemøblene våres som er over 20 år. Sofabenken er ferdig og stolene og bordet har fått siste strøk i dag. Nå blir det som nytt igjen!
Noen gamle kafe`-stoler har også fått et hvitmalingsstrøk og så har jeg mikset en lysegrå farge som jeg har malt et gammelt nattbord med. Nattbordet skal få beholde sin nedskrapede og rufsete bordplate. Jeg liker at ikke alt ser nymalt og strøkent ut. Et lite avlastningsbord har også blitt lysegrått og skal prøves ut i den fargen. Tidligere var det fløtefarget, men gultoner blir ikke bra hos oss. Dette er bordet som pleier å ha den aqua-fargede flaskesamlingen min på seg.
Jeg synes grått kler så mye; alt fra friske farger til rolige farger og treverk.

Ikke de mest inspirerende bilder dette kanskje.... men som min kunst og håndverkslærer på Eik lærerhøyskole sa i sin tid; "Det er prosessen som er viktig!" Den søte gamle læreren lespet og la trykk på ordet "prosessen". Det  ble uttalt på en sjarmerende måte som var gull for de med et imitator-gen i seg.

Grått i hvalfangerbyen i dag. Solen hvor er du??

FIN LØRDAG TIL DEG!




5 kommentarer:

  1. Ja veldig grått.. innevær i grunn. Flink du e da med malingsprosjekter i garasjen:) Blir nok fint tilslutt

    SvarSlett
  2. Perfekt prosjekt for dagen, Kaspara! Har visst en del ting stående jeg også, som venter på at jeg skal få tatt meg sammen å få malt! ;-) God fornøyelse med prosjekt maling! :D

    Ha en fin helg videre, flinke du!

    Klem Marthe

    SvarSlett
  3. Så deilig å få malt litt! Det gjør underverker. Når den verste hagingen er unnagjort - 14 pioner må gis plass til i beddene:), så skal jeg også fram med malingen! Gleder meg! Endelig grei temperatur til å stå i garagen!

    SvarSlett
  4. Åh, så det er det du driver med om dagen :D Så kjekt, da! Stilig at du beholder bordplaten som den er :) Her males det også mye for tiden! Morsomt å se forandringene litt etter litt.

    Ha en superduper lørdagskveld!
    Klem fra Lite hi

    SvarSlett
  5. Så flink du er! Jeg har flere (hage)møbler som venter på å få et malingsstrøk, tom malingen er innkjøpt, men det var den vasken og pussen - og alt det regnet som gjør det heller trist å stå ute og jobbe... Ha en flott dag i garasjen :)

    SvarSlett